70,5 x 50,5 cm
#20032667
K Trampotovým pěčínským námětům z první poloviny dvacátých let patří zdejší náves. Maluje ji v několika variantách. V podání chalup zdůrazňuje Trampota přesnost obrysů. Ve dvacátých letech, především v jejich první polovině, maluje také často pěčínské stráně. V širokém prostoru vypadají chalupy na stráni jako barevné záhony. Trampota je posunuje na ploše obrazů podle svých představ a kompozičních záměrů (Z dolního konce Pěčína – Stráň). V Pěčíně je také mnoho zajímavých stromů a Trampota může tuto skutečnost přizpůsobit svému pojetí (Stráň v předjaří, Stráň na podzim). Skutečné barvy krajiny i barvy v jeho obrazech jsou velmi harmonické. Malíř používá v této době nahnědlý základní tón, někdy pastelově plavý, v němž obzvláště zazáří červená. Tyto výrazné tóny jsou rozmístěny po ploše obrazu ve vzájemné návaznosti.