1946
Významný malíř, grafik a ilustrátor druhé poloviny 20. století, bývá svými náměty i charakterem provedení často srovnáván s estetikou Skupiny 42 a to především se jménem Kamila Lhotáka.
Oba výtvarníci měli mimořádný talent ve schopnosti objevovat poezii periferních zákoutí, neokázalých zátiší a věcí zdánlivě zcela všedních. Bímovi také nelze odepřít jeho okouzlení malířem civilizačních témat plných melancholie a pocitu osamění – Edwarda Hoppera.
Na grafickou školu se nedostal, a tak se vyučil knihtiskařem na Odborném polygrafickém učilišti Středočeských tiskáren v Praze. V letech 1984-1985 studoval soukromě v Osnabrück v Německu a později studijně pobýval také v Anglii, Francii, Holandsku, Thajsku a USA.
Začínal jako vyučený knihtiskař na Odborném polygrafickém učilišti Středočeských tiskáren v Praze, poté se od roku 1971 věnoval volné grafice a malířství, pracoval v Supraphonu, živil se užitou grafikou při tvorbě plakátů, reklam a poutačů na sportovních stadionech. S osobou Tomáše Bíma, se neodmyslitelně pojí tematika tenisových kurtů. Podobně jako s Lhotákem i tematika balónů a vzducholodí. Tenis byl Bímovým tématem ještě dávno předtím, než začal malovat.
Drobná až minuciózní kresba Tomáše Bíma byla charakteristickým základem jeho děl až do 80. let, v druhé polovině se však jeho rukopis začínal uvolňovat, barva se projasnila a kresba postupně radikalizovala.
212
257 %
260 000 CZK
1 615 CZK
410 000 CZK
1998
coloured lithography 23/100
14 x 6 cm
Signature: MD Bim 98
coloured lithography 1/25
13 x 7 cm
Signature: RD Bim
2009
3 x coloured lithography (34/110, 90/110, 91/110)
3 ks 12 x 18,5 cm
Signature: 3 x Bim 09
1993
coloured lithography 23/160
13 x 8,5 cm
Signature: MD Bim 93
Loading current version of page.