1946
Významný malíř, grafik a ilustrátor druhé poloviny 20. století, bývá svými náměty i charakterem provedení často srovnáván s estetikou Skupiny 42 a to především se jménem Kamila Lhotáka.
Oba výtvarníci měli mimořádný talent ve schopnosti objevovat poezii periferních zákoutí, neokázalých zátiší a věcí zdánlivě zcela všedních. Bímovi také nelze odepřít jeho okouzlení malířem civilizačních témat plných melancholie a pocitu osamění – Edwarda Hoppera.
Na grafickou školu se nedostal, a tak se vyučil knihtiskařem na Odborném polygrafickém učilišti Středočeských tiskáren v Praze. V letech 1984-1985 studoval soukromě v Osnabrück v Německu a později studijně pobýval také v Anglii, Francii, Holandsku, Thajsku a USA.
Začínal jako vyučený knihtiskař na Odborném polygrafickém učilišti Středočeských tiskáren v Praze, poté se od roku 1971 věnoval volné grafice a malířství, pracoval v Supraphonu, živil se užitou grafikou při tvorbě plakátů, reklam a poutačů na sportovních stadionech. S osobou Tomáše Bíma, se neodmyslitelně pojí tematika tenisových kurtů. Podobně jako s Lhotákem i tematika balónů a vzducholodí. Tenis byl Bímovým tématem ještě dávno předtím, než začal malovat.
Drobná až minuciózní kresba Tomáše Bíma byla charakteristickým základem jeho děl až do 80. let, v druhé polovině se však jeho rukopis začínal uvolňovat, barva se projasnila a kresba postupně radikalizovala.
212
257 %
260 000 Kč
1 615 Kč
410 000 Kč
1989
barevná litografie, autorský tisk
13,5 x 9 cm
Signatura: Bím 89
1988
ofset
35,5 x 24 cm
Signatura: Tomáš Bím 88 v tisku
barevná litografie
10,5 x 8 cm
Signatura: T. Bím
1983
litografie
22 x 15 cm
Signatura: Bím 83
1978
litografie
12 x 9 cm
Signatura: Tomáš Bím 78 v tisku
2005
barevná litografie 4/120
23 x 16 cm
Signatura: Tomáš Bím 05
litografie
21,5 x 16 cm
Signatura: Tomáš Bím
1978
barevná litografie 99/100
17 x 11 cm
Signatura: Tomáš Bím 78
1978
barevná litografie 48/100
17 11 cm
Signatura: Tomáš Bím 78
2005
barevná litografie 4/120
23 x 16 cm
Signatura: Tomáš Bím 05
Načítám aktuální verzi stránky.