1946
Významný malíř, grafik a ilustrátor druhé poloviny 20. století, bývá svými náměty i charakterem provedení často srovnáván s estetikou Skupiny 42 a to především se jménem Kamila Lhotáka.
Oba výtvarníci měli mimořádný talent ve schopnosti objevovat poezii periferních zákoutí, neokázalých zátiší a věcí zdánlivě zcela všedních. Bímovi také nelze odepřít jeho okouzlení malířem civilizačních témat plných melancholie a pocitu osamění – Edwarda Hoppera.
Na grafickou školu se nedostal, a tak se vyučil knihtiskařem na Odborném polygrafickém učilišti Středočeských tiskáren v Praze. V letech 1984-1985 studoval soukromě v Osnabrück v Německu a později studijně pobýval také v Anglii, Francii, Holandsku, Thajsku a USA.
Začínal jako vyučený knihtiskař na Odborném polygrafickém učilišti Středočeských tiskáren v Praze, poté se od roku 1971 věnoval volné grafice a malířství, pracoval v Supraphonu, živil se užitou grafikou při tvorbě plakátů, reklam a poutačů na sportovních stadionech. S osobou Tomáše Bíma, se neodmyslitelně pojí tematika tenisových kurtů. Podobně jako s Lhotákem i tematika balónů a vzducholodí. Tenis byl Bímovým tématem ještě dávno předtím, než začal malovat.
Drobná až minuciózní kresba Tomáše Bíma byla charakteristickým základem jeho děl až do 80. let, v druhé polovině se však jeho rukopis začínal uvolňovat, barva se projasnila a kresba postupně radikalizovala.
212
257 %
260 000 Kč
1 615 Kč
410 000 Kč
litografie
21 x 16 cm
Signatura: Tomáš Bím
1981
barevná litografie 108/160
18 x 9 cm
Signatura: Tomáš Bím 81
1978
litografie
27 x 10,5 cm
Signatura: Tomáš Bím 78
litografie
12 x 9 cm
Signatura: Tomáš Bím 78 v obraze
1996
litografie 103/115
5 x 3,5 cm
Signatura: Bím 96
1996
litografie 103/115
5 x 3,5 cm
Signatura: Bím 96
litografie 46/200
11 x 9 cm
Signatura: Bím
litografie 21/110
13 x 7 cm
Signatura: Bím
litografie
13,5 x 7 cm
Signatura: Bím
litografie
21,5 x 16 cm
Signatura: Tomáš Bím
litografie
21,5 x 16 cm
Signatura: Tomáš Bím
litografie
10,5 x 8 cm
Signatura: T. Bím
Načítám aktuální verzi stránky.