Vlastníte-li nějaké umělecké dílo, které máte v úmyslu nabídnout, je důležité promyslet aspekty prodeje a zvolit nejvhodnější způsob. Aukční domy představují z jednu z nejlepších cest, jak dílo ohodnotit, zajistit mu odbornou prezentaci, oslovit prestižní sběratele či investory a docílit patřičného zisku.
Klíčové aspekty prodeje díla
Příprava uměleckého díla k prodeji je jednou ze zásadních činností, jež podporuje zájem kupců, a tím pádem má vliv i na konečnou prodejní cenu. Prvním krokem je tedy detailní posouzení stavu. V případě, že se objeví nějaké poškození, stojí za zvážení investice do odborné restaurace. Je jisté, že i drobná oprava rámu, čištění plátna či retušování menších vad může v určitých případech výrazně zvýšit jeho vizuální atraktivitu. Stav nabízeného díla kromě dalších neméně důležitých aspektů , utváří nabídkovou cenu.
Prodej uměleckých děl by měl být plánován strategicky. Trh s uměním se často mění dle aktuálních trendů nejen co do konkrétních autorů, ale i stylů či období. Potencionální kupci se tak mohou rozhodovat dle kritérií, které na první pohled nejsou zcela zřetelné, neboť souvisí s celkovou náladou trhu v daném období. Často tak platí, že prodává-li se dílo v době zvýšeného zájmu, lze očekávat i vyšší zisk.
Nedílnou součástí prodeje díla je marketing. Propagace na sociálních sítích, webových stránkách či uměleckých platformách zvyšuje dosah a zájem z řad případných zájemců. Společnost 1. Art Consulting ke každé sálové aukci připravuje profesionální katalog s přehledem všech nabízených děl. Ta jsou zveřejněna i na webu dané aukce případně dodatečně promována v odborných periodikách.
Poskytované způsoby prodeje společností 1. Art Consulting
Své dílo můžete prodat v internetové aukci. Jedná se o online prodej obrazů v průběhu celého roku. Přehled děl včetně jejich vyvolávací ceny, aktuální ceny a konce dražby jsou uvedeny v katalogu na webových stránkách, do něhož jsou nová díla průběžně doplňována.
Další možností je galerijní prodej na základě využití rozsáhlé sítě kontaktů s domácími i zahraničními partnery, sběrateli a investory. Nemáte-li čas sami hledat kupce či čekat na aukci, je vhodné zvolit tuto oblíbenou formu prodeje s jistotou konečné ceny. Díla jsou oproti výše uvedeným aukcím prodávána za fixní částky.
A konečně po posouzení stavu, stanovení hodnoty díla na základě odborné expertízy, sjednání podmínek prodeje, propagace díla se připravuje samotná sálová či živá aukce. Během ní mohou různí zájemci přihazovat, což často vede k navýšení prodejní ceny díky konkurenci mezi sběrateli. Po úspěšném prodeji je provedena transakce a výtěžek je vyplacen dle uzavřené dohody.
Aukční domy představují efektivní, a především bezpečný způsob prodeje uměleckých děl, který minimalizuje starosti a nabízí možnost dosažení vyšší ceny za nabízené dílo. Společnost 1. Art Consulting se dlouhodobě věnuje kromě organizování sálových a internetových aukcí i oceňování uměleckých děl. Poskytuje profesionální zázemí a přístup k renomovaným sběratelům a odborníkům. Máte-li zájem o prodej díla či byste rádi znali jeho cenu, neváhejte nás kontaktovat.