1946
Významný malíř, grafik a ilustrátor druhé poloviny 20. století, bývá svými náměty i charakterem provedení často srovnáván s estetikou Skupiny 42 a to především se jménem Kamila Lhotáka.
Oba výtvarníci měli mimořádný talent ve schopnosti objevovat poezii periferních zákoutí, neokázalých zátiší a věcí zdánlivě zcela všedních. Bímovi také nelze odepřít jeho okouzlení malířem civilizačních témat plných melancholie a pocitu osamění – Edwarda Hoppera.
Na grafickou školu se nedostal, a tak se vyučil knihtiskařem na Odborném polygrafickém učilišti Středočeských tiskáren v Praze. V letech 1984-1985 studoval soukromě v Osnabrück v Německu a později studijně pobýval také v Anglii, Francii, Holandsku, Thajsku a USA.
Začínal jako vyučený knihtiskař na Odborném polygrafickém učilišti Středočeských tiskáren v Praze, poté se od roku 1971 věnoval volné grafice a malířství, pracoval v Supraphonu, živil se užitou grafikou při tvorbě plakátů, reklam a poutačů na sportovních stadionech. S osobou Tomáše Bíma, se neodmyslitelně pojí tematika tenisových kurtů. Podobně jako s Lhotákem i tematika balónů a vzducholodí. Tenis byl Bímovým tématem ještě dávno předtím, než začal malovat.
Drobná až minuciózní kresba Tomáše Bíma byla charakteristickým základem jeho děl až do 80. let, v druhé polovině se však jeho rukopis začínal uvolňovat, barva se projasnila a kresba postupně radikalizovala.
212
257 %
260 000 Kč
1 615 Kč
410 000 Kč
1995
barevná litografie
15,5 x 11,5 cm
Signatura: UD Bím 95
1993
barevná litografie 114/160
13 x 8,5 cm
Signatura: UD Bím 93
1993
barevná litografie 109/160
13 x 8,5 cm
Signatura: UD Bím 93
barevná litografie 159/200
16 x 26,5 cm
Signatura: UD Bím
1996
tempera, pastel, karton
43,5 x 47 cm (výřez)
Signatura: PD Bím 96
1991
akryl, malířská lepenka
20 x 29 cm
Signatura: PD Bím 91
2009
akryl, lepenka
15 x 29,5 cm
Signatura: PD Bím 09, na rubu Bím Tomáš
Načítám aktuální verzi stránky.