Ideje hnutí De Stijl byly především v užívání vymezené barevné škály, striktně definované formy malby a inspirativní vize ruské avantgardy.
Teorie Josefa Alberse „Jedinečnost v mnohém a mnohé v jedinečném“ se dá snadno aplikovat i na Boniesovu celoživotní tvorbu. Jeho prvotní volbou jsou tři základní čisté barvy – červená, žlutá a modrá, které doplňuje komplementární zelená a neutrální barva bílá. Základním tvarem je čtverec v různých pozicích a zcela specifickým a typickým znakem jeho realizací je hledání výsledného tvaru malby, která je často složena z několika částí do jedné výsledné kompozice.
Vzájemné působení barevných ploch a výsledná forma nástěnného reliéfu poskytuje Boniesovi nepřeberné množství možností a variant, které postupně zkoumá. Na rozdíl od většiny konstruktivistů ale nepracuje v serielních řadách. Prvotní kresba či skica vždy předchází výsledné, často velkoformátové realizaci.
První samostatná výstava Boba Boniese proběhla již v roce 1960 ve Stockoholmu (Galerie Observatorium). Dalším výrazným výstavním počinem byla v roce 1966 výstava "Formen der Farben" ve Stedelijk Museu v Amsterodamu, která dále putovala do Bernu a Stuttgartu. Dalšími vystavujícími byli např. J. Albers, M. Bill, D. Judd, E. Kelly, R. P. Lohse, B. Newman, F. Stella…