1966
kombinovaná technika, sololit
v 60 ✕ š 85 cmSignatura slovně: PD Zlín K. Machálek 1966, na rubu Karel-Zlín 1966
Karel Zlín, vlastním jménem Karel Machálek, je pro své domácí, české prostředí, poměrně neznámý, tudíž není ani překvapující, že se zde jeho dílo stalo nedoceněným. Nicméně není tak tomu všude.
Tvorba Karla Zlína postihuje nejen grafiku a malbu ale zasahuje i do sochařství, architektury, dokonce poezie a překladatelské činnosti.
V roce 1967 navštívil Karel Machálek poprvé Paříž, kam se vrátil na studijní pobyt i o devět let později (1976). Poté, co mu česká ambasáda odmítla pobyt prodloužit, požádal Francii o azyl. Prosbě bylo vyhověno a co víc, v roce 1981 získal i francouzské občanství. Na počátku, svá výtvarná díla prezentoval pod jménem Karel, později Karel-Zlin. V tomto uměleckém pseudonymu vztahujícím se k jeho rodnému městu, se neskrýval pouhý sentiment po domově, ale i jistá dávka osobní revolty a protestu proti režimu, který přejmenoval město Zlín na Gottwaldov.
Ve Francii navázal na svou předchozí tvorbu a rozvinul ji do celé řady, navzájem často velmi odlišných, podob. Inspiraci mnohdy čerpal ze svých cest po Itálie a Egyptě.
V letech 1992-1993, realizoval Karel Zlín na zakázku francouzského ministerstva kultury a na přímou objednávku prezidenta Françoise Mitterranda, bronzové sochy pro park u prezidentského paláce v Rambouillet.
Zde dražené dílo, pochází ze Zlínova informelního období šedesátých let. Jedná se o dílo z autorovy rané tvorby. Vzniklo pouhé tři roky po ukončení Zlínova studia na Akademii výtvarných umění v Praze a pouhý rok před Zlínovou první cestou do Paříže.
Načítám aktuální verzi stránky.