Německý umělec Wolfram Ullrich je na světové umělecké scéně uznávanou kapacitou. Významní galeristé a aukční domy jej řadí do svých sbírek. Mezi mnohými můžeme jmenovat například jednu z nejrenomovanějších galerií moderního umění Denise René v Paříži, kde se odehrály již tři samostatné Ullrichovi výstavy (v letech 2011; 2014 a 2018).
Po dokončení studií na Stuttgartské akademii výtvarných umění (Staatliche Akademie der Bilden Künste ve Stuttgartu) a Dějinách umění, roku 1986, se Ullrichův výzkum zaměřil na umocněné pojetí malby. V jeho tvorbě se jednoznačně projevila trojrozměrnost, jíž přizpůsobil i výběr materiálů svých děl. Sám pronesl „každý obraz je také objektem“.
Od konce osmdesátých let tak Ullrichovy práce stojí na hranici mezi sochou a malbou. Jsou jakousi syntézou tradice a inovace. Sdílením jasnosti a přísnosti formálního jazyka, který se striktně vyhýbá jakémukoli ornamentu, podává Ullrichova tvorba svědectví o vitalitě, nadčasovosti a komplexitě konstruktivistického umění.
Ikonické „obrazo-objekty“ Wolframa Ullricha jsou vyrobeny z lakovaného hliníku nebo oceli – k níž posléze tíhne nejvíce. Pod přísnými úhly se zvedají ze zdi a svébytně vyhřezávají do prostoru. Kompozicím dominují ostré úhly a jasně definované tvary. Pro tvorbu Wolframa Ullricha je příznačná čistá forma a čistá barva.
Neopomenutelný vliv měli na umělce: Piet Mondrian, stejně jako američtí minimalisté (Frank Stella) a konkrétní umění.
Zde dražené dílo je ikonickým příkladem umělcovy vrcholné tvorby.
Načítám aktuální verzi stránky.